Ik begon
naar te veel Ferrie te ruiken maar tegenwoordig ruiken ze liever “Hugo Boss” of
“ Joop” dus werd het tijd voor een douche. Ik was mij tegenwoordig wat vaker
aan de wastafel en douche hier beduidend minder dan in Nederland omdat ikzelf
met de gasflessen moet leuren. Dan te bedenken dat toen mijn kinderen nog thuis
woonden je een nummertje moest trekken, ik had wel eens het idee dat als ze
ooit opgedroogd zouden raken ze de helft kleiner zouden zijn.
Het is niet mijn gewoonte om met leesbril te douchen, meestal
sta ik er al onder voor ik er aan denk om te kijken welke shampoo ik ga
gebruiken dus zoek ik de shampoo uit op geur zoals daar zijn: Appel, perzik,
abrikoos, kiwi en kokosnoot, onze fruitmand heeft minder variatie maar was daar
je haar maar eens in. Terwijl ik ontspannen douche realiseer ik me wat een zooi
schoonheidsmiddelen en cosmetica spullen de badkamer bevat.
Vroeger (O jee, ik bedoel eerder) stond er een fles shampoo
met dennengeur en je voelde zelfs de naalden in je ogen prikken en dat was het!
Als men nu in ons led-verlicht bad-meubel duikt duizelt het mij vaak. En niet
alleen in de badkamer! kijk maar eens in je keukenkastjes voor ieder schoonmaak-karwei
is er wel een product. Er is zelfs een fabrikant die vind dat hun producten “doen
wat ze beloven” tegenwoordig kunnen wij daar als mens nog een voorbeeld aan
nemen, één op de drie huwelijken strand na de belofte.
Om toch maar even bij de producten in de badkamer te blijven
ging ik mij na mijzelf afgedroogd te hebben eens wat verdiepen en analyseren
wat er stond. Diverse flessen gingen door mijn handen. Antiklit, antikrul,
antiroosshampoos, shampoo voor mannen en shampoo voor vrouwen, ik zal die
laatste wel vaak gebruikt hebben want begin al wat borsten te ontwikkelen, ik
ging over op de aftershave, zes halfvolle flesjes en een paar nog in
cadeauverpakking, oké daar zal Vaderdag wel eens debet aan kunnen zijn. Tien volle
tubes tandpasta met tegenwoordig zo’n klein irritant lipje onder de dop, ik
krijg het zonder bril niet open en ram er wel eens een wattenstokje in met het
gevolg dat de badkamerspiegel naar mint ruikt. Zal toch mijn leesbril vaker op
moeten zetten….naast de tandpasta ligt gevaarlijk de spierbalsem en aambeienzalf,
je weet zonder bril maar nooit wat je op je tanden smeert….
De ontdekkingsreis ging verder. Ik kwam bij de vrouwenlaatjes
terecht en ja hoor ……wat laten die vrouwen zich allemaal op de mouw spelden of
moet ik zeggen “aansmeren “ vocht inbrengende gezicht crèmes, anti-age-crème
(mooi dat scheelt verjaardagscadeautjes want ze willen niet meer jarig worden )
diverse deodoranten in rollers en spuitbussen en natuurlijk allerlei geurtjes, eau
de cologne, parfums en ik vond zelfs een pot antirimpel-crème deze laatste vind
ik een goed voorbeeld van belazerd worden. Die reclame gasten weten wel hoe ze
het aan de man-vrouw moeten brengen: Men neme een filmster van middelbare
leeftijd plamuren haar vol en zie een rimpelloze dame mag de vrouwen overhalen
om er uit te zien zoals zij. Het is in
ieder geval duidelijk dat in deze branche veel, heel veel geld verdiend wordt met
gebakken lucht.
Natuurlijk kan ik me voorstellen dat vrouwen het fijn vinden
iets op te smeren en er goed uit willen zien en dat moeten ze zeker doen….Ik
stond nog even met de pot antirimpel-crème in mijn handen en het verbaasde mij
dat men daarin geloofde, van antirimpel-crème geloof ik geen zak!…Om bij dit
laatste woord te blijven ben ik bereid om me als proefpersoon op te geven, ik
weet zeker, ook al smeer ik het drie maanden lang op die plek dan nog zal er geen
rimpeltje minder zijn….en als dat wel het geval zou zijn is dat voor mij het
ultieme bewijs dat het werkt! En ben ik de eerste die zijn ongelijk zal toegeven
en beloven zelfs tien jaar gratis voor dat bedrijf te werken…. maar dat
verwacht ik niet.
We gaan verder op de zoektocht en ik kom erachter dat er op
veel flesjes en smeersels de tekst dermatologisch getest staat…maar een
bevinding staat er nooit op! ik vertrouw
er maar op dat dat is wat ze bedoelen! ……geen uitslag! Ik raak helemaal
verdiept in mijn onderzoek en kom tot de verwondering dat hoe meer ik lees hoe
meer ik me afvraag hoe mensen vroeger hebben geroken of er uitzagen, het is
overweldigend wat de kastjes en laadjes hier bevatten ….en vooral wat er door
die vrouwen bewaard word, Ik kwam nog een doos tampons tegen van voor de
overgang …van die ouderwetse die jezelf nog moest inbrengen nog zonder lanceerbuis
en dwang-richting-ribbels die ze tegenwoordig wel hebben…….zeker iets voor een
museum later?
Het geld en gebakken lucht spenderen gaat maar door… met
nieuwe moderne producten! ik refereer even aan wat ik herhaaldelijk op de tv-reclame
zie om vrouwen te overhalen om toch vooral producten te gaan kopen tegen
vaginale ongemakken. Zuurtegraad en PH waarde zijn belangrijk om op peil te
houden, waarschijnlijk om mijn zwembad te beschermen (zie verhaaltje
zwembad-les) en ook eventuele verdroging ligt op de loer. Lieve vrouwen laat u
niet verleiden u kunt uw geld beter
besteden, U zult zelf wel weten dat als er enig vaginaal ongemak of als er
ietwat geluidsoverlast bij het lopen optreed, een beetje olijfolie of vaseline
wel volstaat. Toch ik weet het… reclames zijn zo moeilijk te weerstaan en als u
het product toch wilt proberen en of er prettiger door voelt, vraag dan uw
partner m/v de kosten van dat spul te delen, u kunt ze altijd nog wijsmaken
dat het om lip-balsem gaat en om het insmeren dan wat spannender te maken is
het delen met uw partner misschien leuker als het product al opgebracht is!
Ik heb van de zes halfvolle verschillende flesjes aftershave
volle gemaakt, door ze over te schenken en zo wat meer plaats te maken in het
bad-meubel. Op die manier heb ik zo toch mooi mijn eigen geurlijn gecreëerd, de
naam heb ik ook al bedacht wat dacht u van? ... S.F.W …. (Smell Ferrie Well)
Ik had genoeg gezien en begaf
me nog ongekleed naar de slaapkamer om me aan te kleden trok wat kasten en
lades open om schone kleren op te scharrelen en dacht……….wat zal ik eens over
mijn kledingkast schrijven!
Groet Ferrie.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten